TÜRK KİMLİĞİNİ TUTSAK ALAN BEDEVİ SOSYOLOJİSİ

Kösedağ Meydan Savaşında ( 1243 ) Moğollar karşısında hezimete uğrayan Anadolu Selçukluları, Tebriz Merkezli İlhanlıların vassalı ( bağımlısı ) durumuna düşecektir. Kösedağ sonrası, Anadolu’da Konya’nın değil, Tebriz’in sözü geçmektedir. 13.yüzyılda Anadolu Selçukluları, siyasi olarak Moğol, kültürel olarak Fars etkisi altındadır. Sizin anlayacağınız, Selçuklunun tebaası Türk’tür ama medrese dili Arapça, bürokrasi dili Farsçadır! Bu koşullarda Türk kimliği ve Türk dili, Anadolu’yu yaylağıyla kışlağıyla yurt tutan Türkmen sayesinde büsbütün yok olmaktan kurtulacaktır!

Anadolu’nun stratejik noktalarında konuşlu Moğol Garnizonları, İlhanlı’nın Anadolu’daki siyasi,mali egemenliğinin baskı unsuru olarak varlığını sürdürecek ama kültürel yönden, ciddi ve kalıcı bir etkisi olmayacaktır. Yunus Emre ve çağdaşı Türkmen dervişleri/abdalları, halkın derin saygı duyduğu inanç önderleri olarak, milli kimliğin korunmasında, Anadolu’daki Türk varlığının sürdürülmesinde son derece etkili olacaklardır.

Anadolu’yu kasıp kavuran, kentleri, kasabaları yakıp yıkan Moğol istilasına rağmen varlığını koruyan Türk dili ve Türk kimliğinin, 8 yüzyıl sonra yeniden tehdit altına gireceği kimin aklına gelirdi.  Siyasi egemenlik ve vergi toplamakla sınırlı kalan Moğol askeri istilası dünün, Arap/Bedevi sosyokültürel istilası ise bugünün acı gerçekliğidir. Türk kimliğinin antitezi olarak sürdürülen  ‘Bedevileşme’ süreci inanç  maskesiyle meşrulaştırılmaktadır.

Anlattığımız stratejinin sonucu olarak, İslamiyet’e ilişkin yaklaşım ve yorumlarda, karşıt görüş sahiplerinin bile, Arap/Acem, Selefi/Vahhabi müçtehitleri referans alması üzerinde düşünülmelidir.

İslamiyet Arap coğrafyasından yayıldı ama Acemler, Şii yorumuyla İslamiyet’i Farslaştırdılar. İslamiyet’in Türk yorumu ise, süreç içinde ayrı bir yazının konu olacak değişik nedenlerle giderek daraltıldı. Halkın "Bizim Yunuş" dediği Türkmen dervişi Yunus Emre'nin, günümüzde adının bile anılmıyor olması üzerinde düşünülmelidir.

Türkiye'nin başına gelen felaket, Bedevî sosyolojisinin, kanserojen bir ur gibi toplumun kılcal damarlarına kadar nüfuz etmiş olmasıdır.Maturidiliği dışlayan, El Ezher ve Selefi anlayışın dinsel inancın çok ötesine geçmiş olması sorunun özünü oluşturmaktadır.

Türk kimliği ve bu kimliğe ilişkin değerler, ciddi tehdit altındadır. Devlet politikası haline dönüşmüş olan, dışlanan Türklük, yükselen değer Bedevîlik arasındaki ters orantılı denklem, günümüzün acı gerçekliğidir. 29 Ekim 1923, Cumhuriyet’in ilanın çok ötesine geçen çağdaş, milli, laik bir devlet/rejim tasarımıydı. 29 Ekim 1923 devlet/rejim denklemi ile doku uyuşmazlığı içindeki anlayış sahiplerinin, milli kimliğin antitezi olan Bedevi sosyolojisini esas alan bir başka rejim/devlet mimarisini adım adım gerçekleştirmekte olduklarının, iş işten geçmeden ayırdına varılmalıdır.

Bu sürecin devamı halinde, toplumun sosyolojik olarak  500 yıl geriye gideceği, uygar dünyadan kesin bir kopuş yaşanacağı bilinmelidir. Türkiye’ye ve Türk Milletine, rejim değişikliğinin çok ötesine geçen bir kimliksizleşme, kendisini var eden, ayakta tutan değerlerini yitirme ve topyekun Mankurtlaşma  dayatılmaktadır!

Av. Hüseyin Özbek

Eserler/Kitaplar

HAKİMİYETİ MİLLİYE Mİ HAKİMİYETİ KÜLLİYE Mİ ANAYASA’YI CUMHURİYET ÖNCESİNE GÖTÜRMEK REJİM NE ZAMAN DEĞİŞTİ? SIRÇA KÖŞKÜN KIRILAN CAMI 31 MART’IN İNTİKAMI JÖN TÜRKLERDEN JÖN TÜRKİYELİLERE KENT BİLİNCİ Mİ ETNOFEODAL DAYATMAYA TESLİMİYET Mİ TÜRK SERMAYESİNDEN TÜRKİYELİ SERMAYEYE ÇANAKKALE CENTİLMENLER SAVAŞI MIYDI ? MİLLET MALIDIR TÜRK HALKI GAZZELİ GÖÇÜNE Mİ HAZIRLANIYOR ÜÇÜNCÜ ERMENİ DALGASI SINIRLARI ZORLARKEN TÜRK KİMLİĞİNİ TUTSAK ALAN BEDEVİ SOSYOLOJİSİ TARİHÇİLİK BAŞKA MEDDAHLIK BAŞKA ARAÇSALLAŞTIRILAN YARGI SİLAHA DÖNÜŞTÜRÜLEN HUKUK KONSOLOSLUK MAHKEMELERİNDEN SÖMÜRGE YARGISINA FETÖ’YE KİMLER YOL VERDİ DEMOGRAFİK ÇÖPLÜĞE DÖNÜŞTÜRÜLEN ZAVALLI ÜLKEM 101. YILINDA MÜBADELEYE BAKIŞ CUMHURİYET ŞEHİDİ UĞUR MUMCU “ÜÇ TARZI SİYASET”İ YENİDEN HATIRLAMAK ASKER DÜŞMANLIĞININ GENETİK ŞİFRELERİ NOEL KUTLAMASI MI ETNİK AYRILIKÇI MANİFESTO MU ZEYTİNDAĞI’NDAN GÜNÜMÜZE ÇÖLDE DEĞİŞEN BİRŞEY YOK KIZILCA GÜN GÜNEYDOĞUDAN ÖYKÜLER CUMHURİYET ŞEHİDİ NECİP HABLEMİTOĞLU YER EKSİ İKİ İHANETE ÖVGÜ YARIŞI ATTİLA OLMAYAN TÜRK TÜRK SİLAHLI KUVVETLERİNE İNTİHAR SALDIRISI İHANET SİMGELERİNİ ANITLAŞTIRMANIN DAYANILMAZ SAKİLLİĞİ BİR BAŞKA AÇIDAN YEREL YÖNETİM STARBUCKS MU ZEMZEM Mİ BİLGE DİPLOMATIN ARDINDAN SİVİL ANAYASA MI EMİRNAME Mİ TÜRKİYE`NİN CUMALARI VAHDETTİN`İN 100.YIL RÖVANŞI KURTULUŞA LANET İŞGALE DAVET SİVİL SOSLU TAKUNYA ANAYASASI DEMOGRAFİK SUİKAST MADIMAK ASLINDA NE İDİ LOZAN’IN 100. YILINDA SEVR ÇAĞIRMA SEANSLARI MİLLİ MÜCADELENİN İSYAN MANİFESTOSU MANKURTLAŞIRSAN YOK OLURSUN KURTULUŞUN İLK ADIMINA SÜRÜLEN LEKE TAŞIYAN MI TAŞINAN MI KAZANÇLI DEPREM ÜZERİNDEN TOPLUM MÜHENDİSLİĞİ CUMALAR YİNE YANILTMADILAR 31 MART’IN DERİN KÖKLERİ ÇANAKKALE'Yİ DENİZDEN OKUMAK İSTİKLÂL MARŞI 102 YAŞINDA ÜÇ DEVRİM YASASI ÇÜRÜTÜLEN KURUMLARIN YANILTICI ALTERNATİFLERİ ÜZERİNE KARARGAHTA KUŞATILIP KIŞLAYA HAPSOLMAK POSTMODERN DERSİM HAREKATI BOZKURT ÖDÜLÜNDEN BOZKURT ÖDÜNÜNE DEPREM ÜZERİNDEN SURİYELİ PAZARLAMAK BAROLARIN SIĞINMACI SORUMLULUĞU JEOPOLİTİK İLE TEOPOLİTİK ARASINA SIKIŞMAK Mütareke Döneminin İşbirlikçileri Kuruluş Mimarisi CEMEVİ SALDIRISI NOTLARI Bağımsızlık belgesi: Lozan ZAHO ÜZERİNDEN TÜRKİYE `YE KUMPAS DOGA İLE KAVGA EDİLMEZ İŞGAL MECLİSİNDEN KURTULUŞ MECLİSİNE TERMİNOLOJİK ALIŞKANLIKTAN DÜŞÜNSEL TUTSAKLIĞA TÜRKLERİN KADERİNİ DEĞİŞTİREN “KADERİN ADAMI” Yüz yıllık Onur MİLLİ KURTULUŞUN GAZİ MECLİSİ BİR İHANET KRONOLOJİSİ RUSLARIN KILIÇ HAKKI NE ZAMAN İBADETE AÇILACAK TEKALİF-İ MİLLİYE DEVLETTEN PARA ALMAYAN ADALET BAKANI SURİYELİLER NASIL KALICILAŞTIRILIR MANDADAN EVVEL İSTİKLAL Dördüncü Bozgun Utancı Anıtlaştırma KUVVETLER AYRILIĞINA DÖNÜŞ İHTARI GÜLE GÜLE ÇAĞDAŞ NASREDDİN HOCA BENİ BURAYA GÖMÜN OĞLUM ÜŞÜR İKİNCİ SARISÜLÜK CİNAYETİ LOZAN ANTLAŞMASI'NIN 92. YILDÖNÜMÜ PROVASI YAPILAN ŞAHADET ŞAM’DA CUMA NAMAZINDAN ANKARA’DA CENAZE NAMAZINA 9 Haziran’da İnebolu’da olmak 7 HAZİRAN SEÇİMLERİ ÜZERİNE TÜRK SOLUNU SİYASAL KÜRTÇÜLÜĞÜN MARABASI YAPMAK SON UMUDUMUZ ANZAK BEYAZ PERDEDEN SIKILAN TAŞNAK KURŞUNU SÖMÜRGE SOLUNUN TURNUSOL KAĞIDI Ters Orantılı Etnik Denklem Türk Kalesi Yıkılırken MAĞDURİYET Mİ HUKUK TANIMAZLIK MI ORTA OYUNU ORTADAN KALDIRILIRSA SÖMÜRGE EKONOMİSİNİN SÖMÜRGE HUKUKU FLAMAN`IN KOYUNU SONRA ÇIKAR OYUNU ANAVATAN AHISKA VATAN TÜRKİYE AYDIN DOGAN MEDYADAN ÇEKİLİRKEN ŞEHİT KAYMAKAM KEMAL BEY PREVEZE Mİ İNEBAHTI MI TÜRK KOVULUNCA GERİDE TÜRKİYE KALIR MI ÜÇÜNCÜ TAŞNAK TAARRUZU TAHSİN ÇAVUŞ `UN ÖLDÜĞÜ GÜN KEREM`İN DÜDÜĞÜ AMA ÖLMEMİŞ DEĞİL Mİ BABA SEN ÇÜRÜMENİN RESMİNİ YAPABİLİR MİSİN ABİDİN? Kürdistan bayrağını göndere ve sineye çekenler –çektirenler – üzerine fütürist bir deneme İMAJ BOZULMASI YA DA “EROL TAŞ” LAŞTIRMA HÜSEYİN MASKELİ YEZİTLİK Ya da ALMAN ALEVİLİĞİ İHTİHAR BELGESİNİ YIRTAN MECLİSTEN ARDINDA İNTİHAR MEKTUBU BIRAKAN MECLİSE SENİN VATANIN NERESİ ? KIRIKÇI İSMAİL AĞA ÜÇÜNCÜ BALKAN BOZGUNU DAYATMASINA HAYIR MANİCİ BAŞI LOZAN ANTLAŞMASI `NIN 93. YILDÖNÜMÜ GÜL DESTİ GÜLÜM DESTİ ODUNUN KURUSU SUYUN DURUSU İSTANBUL BAROSU LAİKLİK PANELİ TOPLUM MÜHENDİSLİĞİ YÜKSEK LİSANS PROGRAMI KERKÜK BARZANİ’YE HOYRATLAR BİZE Mİ? CHP ’NİN YERİNE TAKLİDİ Mİ KONDU? MEZHEP MAKYAJLI ETNİK STRATEJİ UYUM MUCİZESİ Din Makyajlı Etnik Strateji AYRIŞMA DİNAMİĞİ NASIL İMAL EDİLİR SECCADEYİ İSLAMIN KABE’ SİNDEN KAPİTALİZMİN KABE’SİNE ÇEVİRMEK TÜRK ULUSUNU YENİDEN ERGENEKON’A KAPATMAK Postmodern Açılımın Turfanda Meyvesi MEHMET’İ HANGİ KURŞUN ÖLDÜRDÜ  TÜRKİYE’NİN SERMAYESİNDEN SERMAYENİN TÜRKİYE’SİNE İngilizce Ninnilerle (Uyutayım seni, büyüteyim seni, eğiteyim seni...) 90. Yılında Lozan İngilizce Ninnilerle
Yol Tarifi